Fitness

Fitness

De voordelen van lichaamsbeweging gaan veel verder dan gewichtsbeheersing. Onderzoek toont aan dat regelmatige lichaamsbeweging kan helpen om uw risico op verschillende ziekten en gezondheidsproblemen te verminderen en uw algehele kwaliteit van leven te verbeteren. Regelmatige lichaamsbeweging kan u beschermen tegen de volgende gezondheidsproblemen. Hartziekte en beroerte. Dagelijkse lichaamsbeweging kan hart- en vaataandoeningen en beroertes helpen voorkomen door uw hartspier te versterken, uw bloeddruk te verlagen, uw lipoproteïne met hoge dichtheid (HDL) (goede cholesterol) te verhogen en lage-dichtheidslipoproteïne (LDL) -spiegels (slechte cholesterol) te verlagen, het verbeteren van de bloedstroom en het vergroten van de werkcapaciteit van uw hart. Het optimaliseren van elk van deze factoren kan extra voordelen bieden om het risico op perifere vaatziekte te verminderen. Hoge bloeddruk. Regelmatige lichaamsbeweging kan de bloeddruk verlagen bij mensen met hoge bloeddruk. Lichaamsbeweging vermindert lichaamsvet, wat geassocieerd is met hoge bloeddruk. Rugpijn. Door spierkracht en uithoudingsvermogen te vergroten en de flexibiliteit en houding te verbeteren, helpt regelmatige lichaamsbeweging om rugpijn te voorkomen.

Fitness naar een gezond lichaam

Hartziekte en beroerte. Dagelijkse lichaamsbeweging kan hart- en vaataandoeningen en beroertes helpen voorkomen door uw hartspier te versterken, uw bloeddruk te verlagen, uw lipoproteïne met hoge dichtheid (HDL) (goede cholesterol) te verhogen en lage-dichtheidslipoproteïne (LDL) -spiegels (slechte cholesterol) te verlagen, het verbeteren van de bloedstroom en het vergroten van de werkcapaciteit van uw hart. Het optimaliseren van elk van deze factoren kan extra voordelen bieden om het risico op perifere vaatziekte te verminderen. Hoge bloeddruk. Regelmatige lichaamsbeweging kan de bloeddruk verlagen bij mensen met hoge bloeddruk. Lichaamsbeweging vermindert lichaamsvet, wat geassocieerd is met hoge bloeddruk. Niet-insulineafhankelijke diabetes. Door het verminderen van lichaamsvet kan fysieke activiteit dit type diabetes helpen voorkomen en beheersen. Obesitas. Lichaamsbeweging helpt lichaamsvet te verminderen door spiermassa te bouwen of te behouden en het vermogen van het lichaam om calorieën te gebruiken te verbeteren. Wanneer lichaamsbeweging wordt gecombineerd met de juiste voeding, kan het helpen bij het beheersen van het gewicht en het voorkomen van obesitas, een belangrijke risicofactor voor vele ziekten. Osteoporose. Regelmatige gewichts-dragende oefeningen bevorderen de botvorming en kunnen vele vormen van botverlies die gepaard gaan met veroudering voorkomen. Zelfrespect en stressmanagement. Onderzoek naar de psychologische effecten van lichaamsbeweging heeft aangetoond dat regelmatige lichaamsbeweging je gemoedstoestand en je gevoel over jezelf kan verbeteren. Onderzoekers hebben vastgesteld dat oefening waarschijnlijk depressie en angst vermindert en je helpt stress beter te beheersen.


MA: 9.00u – 12.30u / 14.30u – 22.00u

DI:   9.00u – 12.30u / 14.30u – 22.00u

WO: 9.00u – 12.30u / 14.30u – 22.00u

DO:  9.00u – 12.30u / 14.30u – 22.00u

VR:   9.00u – 12.30u / 14.30u – 22.00u

ZA en feestdagen:   10.00u – 16.00u

ZO : GESLOTEN